Среда , 22 Сентябрь 2021
Главная / Новости / Общество / Юридична консультація
юридическая консультация

Юридична консультація

Я пенсіонерка, мешкаю у квартирі на п’ятому поверсі. Настає опалювальний сезон, минулі роки у квартирі було дуже холодно (будинок не в ОСББ). У квартирі прописаний онук, тому субсидія не призначається. Підкажіть, будь ласка, у якому законі сказано про компенсацію за недостатньо теплі батареї та розміри компенсації? Дякую.
Валентина Миколаївна, Павлоград

В Україні відносини у сфері тепло- та водопостачання регулюються Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою КМУ № 630 від 21.07.2005. Згідно з ними, температура повітря в квартирі під час опалювального сезону повинна відповідати певним нормам.

Якщо ж ці норми не дотримуються, споживачі комунальних послуг мають право платити за них не повністю. Тобто, якщо якість комунальних послуг страждає (у квартирі холодно, опалення включили пізніше, ніж належить, та ін.), то споживачам послуг належить компенсація. А саме:
– якщо через три доби після початку опалювального сезону ваші батареї все ще холодні, а на вулиці середня температура нижче +8°С, то знижка на опалення в квитанції за місяць складе 3,3%;
– якщо опалення включили, але батареї ледве теплі, то теж можна вимагати знижку на оплату. Так, згідно з нормами, в житлових приміщеннях температура повітря повинна бути не нижче +18°С (у наріжних кімнатах – не нижче +20°С). Якщо температура нижче, то за кожен градус, що знижується, вам буде передбачена знижка у розмірі 5% від розміру місячної платіжки;
– якщо температура у приміщенні нижче +12°С (у наріжних кімнатах – нижче +14°С), то платити за опалення в цьому місяці ви взагалі не зобов’язані.

І завжди звертайте у цьому питанні увагу на те, що: коридор, ванна і кухня не є жилими приміщеннями.

Якщо температура повітря у вашій квартирі нижче норми, насамперед, звертайтеся в обслуговуючу компанію, якій ви платите за послугу. Ваше звернення може бути зареєстроване як у телефонній розмові з представником компанії, яка обслуговує, так і за особистою, фактичною присутністю вас у компанії.

Обов’язково вимагайте зареєструвати своє звернення і повідомити його вхідний номер. Зазвичай звернення споживачів реєструє диспетчер. Далі уточніть ПІБ диспетчера, який прийняв вашу скаргу і точний час, який він вказав як час вашого звернення. Ці дані знадобляться, якщо ви в майбутньому все-таки вирішите звернутись до суду.

Після реєстрації вашої скарги за вказаною адресою протягом доби повинна виїхати комісія. Вона проведе перевірку теплового лічильника на будинок. Представники тепловиків складуть акт-претензію і вкажуть у ньому види порушень та терміни, протягом яких у квартирі була недостатня температура. І якщо вони, після проведення комплексної перевірки, виявлять, що температура в опалювальну систему будинку подавалася нижче, ніж належить, цей факт буде зафіксований. І вам у наступному місяці має прийти платіжка з урахуванням компенсації. Та пам’ятайте, що компенсація за недостатньо теплі батареї передбачена з моменту реєстрації звернення споживача до відповідної компанії. Тому, якщо ви будете мерзнути всю зиму, а ближче до весни звернетеся зі скаргою, то вам ніхто не перерахує квитанції за опалення у місяці, що передують даті вашого звернення.

Але буває так, що перевірочна комісія не відреагувала на ваше звернення протягом доби, та її представники не прийшли за вказаною адресою. Що робити у такому випадку? У цьому разі ви маєте можливість та право скласти акт-претензію самостійно. Для цього в присутності двох-трьох свідків (це можуть бути сусіди) проведіть виміри тепла. Виміряйте температуру в квартирі, встановивши градусник на відстані одного метра від зовнішньої стіни і 1,5 метра від підлоги. Далі, на спеціальному бланку акту-претензії (його можна знайти в інтернеті) вказуєте причину звернення і докладаєте фото- або відеодокази (акт складається у двох примірниках). Акт-претензію мають підписати свідки. Надішліть її поштою (рекомендованим листом) і збережіть квитанцію про відправку. Відповідь з підтвердженням вашого права на компенсацію або відмовою (з поясненням причин) повинна прийти до вас у письмовому вигляді протягом місяця. Якщо ж і на таке ваше звернення не було реакції, слід звертатися в управління по захисту прав споживачів або відразу до суду.

Окрім цього, варто зазначити причини, через які вам як споживачу можуть відмовити у компенсації за опалення. Наприклад:
– через погано утеплену квартиру (якщо ви самі не провели роботи з її утеплення);
– через погано утеплений будинок (недостатнє утеплення місць загального користування у будинку/двері/вікна у під’їзді);
– через «хитрих» сусідів (якщо у вашій квартирі холодно через втручання сусідів в опалювальну систему);
– через установку в квартирі додаткових радіаторів або системи «тепла підлога».

 

 

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите Ctrl+Enter.

Оцените статью:
1 Звезда2 Звезды3 Звезды4 Звезды5 Звезд (Пока оценок нет)
Загрузка...

Тоже интересно!

Воспитанники третьей школы искусств победили в престижных конкурсах

Воспитанники третьей школы искусств победили в престижных конкурсах

Ученики школы искусств № 3 Павлограда – хор «Світанок» и класса фортепиано Виктория Манжуленко – …

Сообщить об опечатке

Текст, который будет отправлен нашим редакторам: